12 Ιουλίου 2012feature articlesadmin 0 Σχόλια

Το συγκεκριμένο  πρόγραμμα  «ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΤΑΞΗΣ  ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ : ΚΕΝΤΡΟ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ» (Σεπτέμβριος 2011- Ιούνιος 2012), υλοποιήθηκε στο πλαίσιο χρηματοδότησης του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων και αφορούσε  πρόσφυγες και  άτομα που βρίσκονταν σε καθεστώς  αιτούντος  ασύλου ( είτε αντιμετώπιζαν  προβλήματα κατάχρησης ουσιών είτε νέοι ηλικίας 16-30) από την ευρύτερη περιοχή του Αγ. Παντελεήμονα

Το  πρόγραμμα στόχευσε στη δημιουργία  μιας σταθερής δομής, ενός χώρου αναφοράς και δραστηριοποίησης, όπου μέσα από  υποστηρικτικές, εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις(σεμινάρια, workshop, μαθήματα ελληνικών, μαθήματα ελληνικών εστιασμένα στις ανάγκες των θεραπευτικών κοινοτήτων, εκπαιδευτικές επισκέψεις), θα αυξάνονταν οι ευκαιρίες για ανάπτυξη και αξιοποίηση των ικανοτήτων τους των υποστηριζόμενων, ώστε να διευκολύνεται η κοινωνική τους ενσωμάτωση. 

Πιο συγκεκριμένα  υλοποιήθηκαν  οι παρακάτω δράσεις:

Α. Δράση 1.Β.2 : Δράσεις που βοήθησαν  την ομάδα στόχου να προσαρμοστεί στην ελληνική κοινωνία σε κοινωνικό και πολιτιστικό επίπεδο.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος δημιουργήθηκαν δράσεις βιωματικών σεμιναρίων ενδυνάμωσης, βάσει διαφορετικών θεματικών.  

Τα σεμινάρια ήταν  ανοιχτά σε όλους με αποδέκτες νέους πρόσφυγες (και μετανάστες) και ο στόχος τους ήταν:

  • Η σύνδεση και η συμμετοχή τους σε μια ομαδική δημιουργική διαδικασία

ώστε να μειώνεται ο κίνδυνος της περιθωριοποίησης

  • Η δημιουργία  συνθηκών που κάνουν εφικτή την έκφραση και την αλληλεπίδραση του πολιτισμικών πλούτου των νέων, βάσει της διαφορετικής καταγωγή τους, ώστε να διευκολύνεται η επικοινωνία και η σύνδεσή τους με την ευρύτερη κοινωνία
    • Η μείωση του κινδύνου της ανάπτυξη προβληματικών συμπεριφορών

(εξαρτήσεις, παραβατικότητα  κ.α.)

Η θεματολογία των σεμιναρίων  ήταν ευρεία και άπτονταν στα ενδιαφέροντα της ηλικιακής και πολιτισμικής ομάδας στην οποία απευθυνόταν, και ανανεωνόταν  σε σχέση με τις ανάγκες που αναδύονταν κάθε φορά.

Η θεματολογία των σεμιναρίων κατανεμήθηκε σε δυο κατηγορίες α) ειδικά / εξειδικευμένα θέματα πληροφόρησης και β) ευρύτερα θέματα πολιτισμικής και κοινωνικής ενσωμάτωσης.

Αναλυτικότερα, τα σεμινάρια αφορούσαν  σε θέματα όπως:

  • ρατσισμός και διακρίσεις, διαφορετικότητα- πλούτος και δυσκολίες
  • θέματα πρόληψης  της εξάρτησης (προστατευτικούς παράγοντες πρόληψης) και αντιμετώπιση και θεραπεία της εξάρτησης.

Β. Δράση 1.Β.3. Δραστηριότητες που επικεντρώνονται στην εκπαίδευση, σε μαθήματα ελληνικής γλώσσας και στην απόκτηση δεξιοτήτων

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος δημιουργήθηκαν εφτά τμήματα ελληνικής γλώσσας:

Στο πλαίσια της Συμβουλευτικής/ Πρόληψης (Μη Εξαρτημένοι):

  • μαθήματα ελληνικών αρχαρίων, δύο φορές τη βδομάδα
  • μαθήματα ελληνικών στην Αφγανική Κοινότητα Μεταναστών και Προσφύγων στην Ελλάδα, δύο φορές τη βδομάδα
  • μαθήματα ελληνικών σε φαρσόφωνους, τμήμα αρχαρίων, δύο φορές τη βδομάδα
  • μαθήματα ελληνικών σε αγγλόφωνους, τμήμα αρχαρίων, δύο φορές τη βδομάδα
  • μαθήματα ελληνικών σε προχωρημένους, μία φορά τη βδομάδα
  • μαθήματα ελληνικών σε ανηλίκους, τμήμα αρχαρίων, μία φορά τη βδομάδα.

Στο πλαίσιο του Συμβουλευτικού Κέντρου Υποδοχής Εξαρτημένων:

  • μαθήματα ελληνικών σε  καθημερινή βάση
  • επίσης πραγματοποιήθηκαν μαθήματα που αφορούσαν λέξεις και φράσεις που σχετίζονται με τη θεραπευτική κοινότητα απεξάρτησης (μία φορά τη βδομάδα). Η εμπειρία από το Συμβουλευτικό Κέντρο Υποδοχής Εξαρτημένων του ΚΕΘΕΑ ΜΟSAIC έχει δείξει ότι τα μέλη μας δυσκολεύονται να κατανοήσουν κάποιες λέξεις φράσεις και έννοιες, που χρησιμοποιούνται στις θεραπευτικές κοινότητες. Αυτό οφείλεται,  είτε στην ελλιπής γνώση των ελληνικών, είτε στο συμβολικό τρόπο που χρησιμοποιούνται κάποιες λέξεις στο χώρο της θεραπευτικής κοινότητας. Για το σκοπό αυτό, δημιουργήθηκε ένα τμήμα όπου στόχο είχε την εξοικείωση των μελών με ότι προαναφέρθηκε, ώστε να διευκολυνθεί η θεραπευτική διαδικασία της απεξάρτησης σε θεραπευτική κοινότητα.

Τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας περιλάμβαναν:

  • εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας (κατανόηση- παραγωγή προφορικού λόγου, κατανόηση – παραγωγή γραπτού λόγου)
  • ενημερωτικές συναντήσεις για τη ροζ καρτα (νομιμοποιητικό έγγραφο -   δικαιώματα προσφύγων),  για την Wikipedia
  • διοργάνωση  εκπαιδευτικών επισκέψεων με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών ( για παράδειγμα στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης, στο Θόλο, στο Ιστορικό Αρχείο και Μουσείο της Εθνικής Τράπεζας όπου και πραγματοποιήθηκε  εργαστήρι καλλιγραφίας με θέμα: Αλφάβητα του κόσμου, στην  έκθεση φωτογραφίας με το τίτλο «Γυναίκες εν Κινήσει» που διοργανώθηκε από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας,  στη θεατρική  παράσταση «Η γιορτή του Νουριάν», στο Μουσείο Μουσικών Λαϊκών Οργάνων Φοίβου Ανωγειανά και στο μουσείο “Λουτρό των Αέρηδων” του Μουσείου Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης, στο  Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα
  • παρουσίαση πολιτιστικών στοιχείων από τις χώρες των μαθητών (Τανζανία, Αφγανιστάν, Ιράν)

Επίσης, διοργανώθηκαν από τους μαθητές:

  1. εικαστικές δράσεις, όπως

* εικαστική δράση με το τίτλο «ΑΝΟΙΧΤΑ»  όπου και παρουσιάστηκε σε εκδήλωση για την ημέρα κατά του Ρατσισμού καθώς και την Νύχτα των Μουσείων στο Ιστορικό Αρχείο Εθνικής Τράπεζας.

* έκθεση πηλού με το τίτλο «δίνοντας στα συναισθήματα μορφή»

* έκθεση κολλάζ ελληνικού και αφγανικού τραγουδιού με τίτλο «Πατρίδα»

* έκθεση ζωγραφικής

* έκθεση φωτογραφίας με το τίτλο  «Φιλία» με φωτογραφίες από την εκπαιδευτική επίσκεψη της ομάδα στο Ναύπλιο

  1. μουσικόχορευτικό δρώμενο πάνω στο τραγούδι του Α. Ιωάννιδη «ήταν ένας μάγος»
  2. θεατρική παράσταση με το τίτλο « Πίσω από τον τοίχο»
  3. θεατρική παράσταση με το τίτλο «Έχω ελπίδα»

ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ

  1. 1.      Δημιουργία ιστότοπου

Προτάθηκε η δημιουργία ιστότοπου όπου περιλάβανε πληροφορίες για το πρόγραμμα, την υλοποίησή του καθώς και πληροφορίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση του προγράμματος.

  1. 2.      Δημιουργία και διάθεση εγχειριδίου λέξεων και φράσεων θεραπευτικών κοινοτήτων

Επιπρόσθετα, μέσα από το μάθημα «Λεξιλόγιο της κοινότητας» δημιουργήθηκε ένα εγχειρίδιο-λεξικό που αφορά λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούνται στις θεραπευτικές κοινότητες και μεταφράστηκε  σε 5 γλώσσες: αγγλικά, φάρσι, αραβικά, ρωσικά, βουλγαρικά.

════════════════
<!--:EL-->Άνθρωποι σε κρίση<!--:-->

Άνθρωποι σε κρίση

Αν ζεις μακριά από την πατρίδα σου, μόνος ή με την οικογένειά σου και κάτι σε δυσκολεύει, αντιμετωπίζεις κατ [...]

<!--:EL-->Πρώην χρήστες<!--:-->

Πρώην χρήστες

Αν ήσουν χρήστης ναρκωτικών ουσιών και Αλκοόλ και κατάφερες μόνος σου, να σταματήσεις την χρήση για [...]

<!--:EL-->Χρήστες ουσιών<!--:-->

Χρήστες ουσιών

Αν είσαι χρήστης ναρκωτικών ουσιών ( χασίς, ηρωίνη, κοκαΐνη, χάπια, κ.α) και αλκοόλ και θεωρείς πως η αρχική « [...]

<!--:EL-->Οικογένεια-Φίλοι<!--:-->

Οικογένεια-Φίλοι

Αν είσαι γονιός, αδελφός, σύζυγος, σύντροφος, φίλος ή ακόμα και συγκάτοικος  κάποιου ανθρώπου που κάνει χρήση  [...]

<!--:EL-->Μεικτοί Γάμοι<!--:-->

Μεικτοί Γάμοι

Συχνά το διαφορετικό, είναι αιτία έρωτα και «συνάντησης» με τον άλλον, ένωση ανθρώπων  που οδηγεί σε σχέση ή σ [...]

<!--:EL-->Νέοι<!--:-->

Νέοι

Αν είσαι νέος πάνω από 16 χρονών, είσαι μπερδεμένος, νιώθεις ότι ζεις ανάμεσα σε δυο κουλτούρες, αν θέλεις να  [...]

Uses wordpress plugins developed by www.wpdevelop.com